loading...
خوش آمدید | دانلود جدیدترین ها
آخرین ارسال های انجمن
Peyman بازدید : 795 یکشنبه 16 خرداد 1395 نظرات (0)

چرا باید در تلگرام آیدی یا همان Username درست کنیم ؟

موبولوژی

درست کردن آیدی (Username) در تلگرام کاربردش مشخص است ! برای اینکه افراد دیگر , شما را به راحتی پیدا کنند , شما میتوانید آیدی تلگرام خود را به آنها بدهید تا آنها شما را Add کنند ( پیدا کنند ) و بتوانند با شما چت کنند ! پیدا کردن افراد در نرم افزار تلگرام به راحتی از طریق ذخیره کردن شماره موبایل طراف مقابل , صورت میگیرد . اما ممکن است کسی بخواهد با شما چت کند که شما تمایلی به دادن شماره موبایل خود به آن شخص را نداشته باشید . در این صورت میتوانید آیدی یا همان یوزرنیم تلگرام خود و یا لینک پروفایل تلگرام خود را افراد دیگر بدهید تا شما را پیدا کنند !

ما در این مطلب از وبسایت موبولوژی قصد داریم نحوه ساخت Username تلگرام و نحوه پیدا کردن افراد به وسیله Username در تلگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم . پس با موبولوژی همراه باشید .

 

 

 

 

 

 

 

چرا باید در تلگرام آیدی یا همان Username درست کنیم ؟

 

موبولوژی

 

درست کردن آیدی (Username) در تلگرام کاربردش مشخص است ! برای اینکه افراد دیگر , شما را به راحتی پیدا کنند , شما میتوانید آیدی تلگرام خود را به آنها بدهید تا آنها شما را Add کنند ( پیدا کنند ) و بتوانند با شما چت کنند ! پیدا کردن افراد در نرم افزار تلگرام به راحتی از طریق ذخیره کردن شماره موبایل طراف مقابل , صورت میگیرد . اما ممکن است کسی بخواهد با شما چت کند که شما تمایلی به دادن شماره موبایل خود به آن شخص را نداشته باشید . در این صورت میتوانید آیدی یا همان یوزرنیم تلگرام خود و یا لینک پروفایل تلگرام خود را افراد دیگر بدهید تا شما را پیدا کنند !

 

 


ما در این مطلب از وبسایت موبولوژی قصد داریم نحوه ساخت Username تلگرام و نحوه پیدا کردن افراد به وسیله Username در تلگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم . پس با موبولوژی همراه باشید .

 

 

 

چگونه برای تلگرام آیدی بسازیم ؟ ( چگونه یک Username برای تلگرام خود بسازیم ؟ )

 

ساخت آیدی تلگرام و نحوه پیدا کردن افراد در تلگرام

 

ساخت Username برای تلگرام بسیار ساده میباشد . برای ساخت آیدی تلگرام مراحل بسیار ساده زیر را انجام دهید :

 

1. ابتدا نرم افزار تلگرام را اجرا کنید .

 

2. بعد از آن در صفحه اصلی نرم افزار تلگرام با توجه به فلش قرمز رنگ در تصویر زیر بر روی گزینه “3 خط (3 Line)” کنید ( یا اینکه میتوانید در صفحه اصلی نرم افزار دست خود را از سمت چپ به سمت راست بکشید ) :

 

Telegram ID (1)

 

3. یک منوی کشویی از سمت چپ باز خواهد شد . شما میبایست گزینه “Settings” را انتخاب کنید :

 

Telegram ID (2)

 

4. اکنون شما وارد محیط Settings یا همان تنظیمات برنامه تلگرام شده اید ! در این صفحه شما میبایست گزینه دوم یعنی “Username” را که در تصویر زیر مشخص شده است , لمس کنید :

 

Telegram ID (3)

 

5. بعد از انتخاب گزینه “Username” وارد صفحه زیر میشوید . در این صفحه یک کادر خالی وجود دارد که عبارت کم رنگ “Your Username” نوشته شده است که شما میبایست در اون کادر , یوزرنیم (آیدی) دلخواه خود را بنویسید . در زیر این کادر عبارتی نوشته شده است که ترجمه آن بدین صورت میباشد :

 

” شما میتوانید یک یوزرنیم (آیدی) در تلگرام بسازید . اگر این کار را انجام دهید , افراد دیگر میتوانند شما را به وسیله آیدی (Username) پیدا کنند و با شما تماس بگیرند بدون اینکه شماره تلفن شما را بدانند ! “

 

 Telegram ID (4)

 

6. اکنون میتوانید یک یوزرنیم (آیدی) برای اکانت تلگرام خود انتخاب کنید . برای این کار در کادر مشخص شده در تصویر زیر , عبارت دلخواه خود بنویسید :

 

Telegram ID (44)

 

نکته اول : شما میتوانید از حروف a تا z و از اعداد 0 تا 9 برای Username تلگرام خود استفاده کنید و بقیه علامت ها مانند فاصله , خط تیره و ”   _ , /* *&%$#@^ ” در قسمت یوزرنیم مجاز نمیباشند !

 

توجه : حداقل تعداد کاراکتری که یک یوزرنیم تلگرام میتواند داشته باشد , 5 کاراکتر میباشد ! یعنی آیدی تلگرام شما باید بیشتر از 5 کاراکتر ( چه حرف و چه عدد ) باشد .

 

نکته دوم : اگر عبارتی که شما در کادر مشخص شده در تصویر بالا مینویسید , بیشتر از 5 کاراکتر باشد و کسی قبلا از آن استفاده نکرده باشد , عبارت سبز رنگ “Your Username is available” به معنی “یوزرنیم انتخابی شما در دسترس میباشد” در زیر آن کادر نمایان میشود و همانطور که در تصویر بالا میبینید , ما عبارت “Mobology” را در کادر مشخص شده نوشتیم که در زیر آن عبارت سبز رنگ “Mobology is available” نوشته شده است و ما میتوانیم آن را انتخاب کنیم :

 

Telegram ID (5)

 

نکته سوم : اگر عبارتی که شما در کادر مشخص شده مینویسید , کمتر از 5 کاراکتر باشد , عبارت قرمز رنگ “A username must have at least 5 characters” به معنی “یک یوزرنیم حداقل باید دارای 5 کاراکتر باشد” نمایان میشود . همانطور که در مثال زیر میبینید ما یوزرنیم 2 حرفی “LA” را انتخاب کرده ایم و برنامه به ما هشدار داده است و ما نمیتوانیم از این نام کاربری برای خودمان استفاده کنیم :

 

Telegram ID (6)

 

نکته چهارم : اگر عبارتی که شما در کادر مشخص شده مینویسید , بیشتر از 5 کاراکتر باشد ولی قبلا توسط شخص دیگری استفاده شده باشد , عبارت قرمز رنگ “Sorry, this username is already taken” به معنی “متاسفیم, این نام کاربری قبلا گرفته شده است” نمایان میشود . همانطور که در مثال زیر ما از نام کاربری “Telegram” برای خود استفاده کرده ایم که برنامه به ما هشدار داده است و ما نمیتوانیم از این نام کاربری برای خودمان استفاده کنیم :

 

Telegram ID (7)

 

تذکر مهم : خوشبختانه در نرم افزار تلگرام شما میتوانید در هر زمانی هر چند بار که خواستید , آیدی (یوزرنیم) تلگرام خود را عوض کنید .

 

در نهایت بعد از انتخاب کردن یک عبارت مناسب , برای ذخیره کردن آیدی تلگرام خود بر روی گزینه ای که در تصویر زیر با فلش قرمز رنگ مشخص کرده ایم , لمس کنید تا نام کاربری شما در تلگرام ساخته شود .

 

 

 

عضویت در کانال موبولوژی (آیدی کانال : Mobology@)

 

چگونه افراد دیگر را به وسیله یوزرنیم در تلگرام پیدا کنیم ؟

 

موبولوژی

 

در گذشته و در نسخه های قدیمی تر نرم افزار تلگرام برای پیدا کردن افراد به وسیله آیدی تلگرام (نام کاربری تلگرام) میتوانستید در قسمت “Search” برنامه اینکار را انجام دهید . فقط کافی بود ابتدای نام کاربری افراد در قسمت Search کاراکتر “@” را قرار میدادید . مثلا اگر نام کاربری تلگرام شما “Mobology” باشد , شما میبایست نام کاربری را در قسمت سرچ برنامه به صورت “Mobology@” بنویسید تا طرف مقابل برای شما نمایش داده شود و شما بتوانید با آن شخص در تماس باشید .

 

اما مدتی هست که قسمت سرچ برنامه Telegram برای پیدا کردن افراد دیگر به وسیله آیدی تلگرام یا همان یوزرنیم تلگرام از کار افتاده است و کاربران نمیتوانند این کار را انجام دهند ! ما در این بخش تصمیم داریم به شما عزیزان آموزش دهیم که چگونه افراد دیگر را به وسیله آیدی تلگرام شان پیدا کنید و با آنها در تماس باشید .

 

برای پیدا کردن افراد در تلگرام به وسیله آیدی میتوانید به 2 روش زیر عمل کنید :

 

1) پیدا کردن افراد از طریق آیدی تلگرام در محیط چت :

 

این روش بسیار ساده است . کافیست شما در محیط چت با یک شخص , آیدی تلگرام شخص مورد نظر را همراه با “@” وارد کرده و آن را ارسال کنید تا آیدی تلگرام شخص مورد نظر در محیط چت آبی شود . بعد از آن , میتوانید با لمس کردن بر روی آیدی تلگرام , وارد محیط چت همان شخص شوید .

 

برای مثال ما میخواهیم , بخش پشتیبانی وبسایت موبولوژی با نام کاربری “Mobology” را پیدا کرده و با آن چت کنیم . برای این کار وارد یک محیط چت میشوید (فرقی نمیکند که چه کسی باشد ) و نام کاربری را به صورت “Mobology@” مینویسید و ارسال میکنید . همانطور که در تصویر زیر میبینید , نوشته که ای ما ارسال کردیم به رنگ آبی در آمده است :

 

IMG_20150716_031030

 

اکنون با لمس کردن بر روی عبارت آبی رنگ “Mobology@” میتوانیم وارد محیط چت بخش پشتیبانی وبسایت موبولوژی شویم :

 

IMG_20150716_031033

 

2) پیدا کردن افراد از طریق لینک پروفایل به کمک آیدی تلگرام :

 

این روش نیز بسیار ساده میباشد ! شما کافیست آیدی تلگرام (نام کاربری تلگرام) خود را به انتهای لینک “http://Telegram.me/YourUsername” اضافه کنید و آن را یا در مرورگر گوشی خود (مثلا برنامه Chrome) وارد کرده و گزینه “Go” را بزنید و یا اینکه لینک را در محیط چت یک شخص وارد کنید تا بتوانید از طریق آن لینک به پروفایل شخص مورد نظر منتقل شوید .

 

تذکر : دقت داشته باشید که به جای عبارت “YourUsername” در لینک “http://Telegram.me/YourUsername” میبایست , آیدی تلگرام (Username تلگرام) مورد نظر را وارد کنید .

 

برای مثال ما میخواهیم , بخش پشتیبانی وبسایت موبولوژی با نام کاربری “Mobology” را پیدا کرده و با آن چت کنیم . برای اینکار :

 

الف) از طریق Chrome : 

 

لینک “http://telegram.me/Mobology” را در مرورگر Chrome وارد کنید :

 

IMG_20150716_031035

آیدی تلگرام

 

در این قسمت وارد صفحه ای به شکل زیر میشوید . کافیست بر روی گزینه سبز رنگ “SEND MESSAGE” لمس کنید :

 

IMG_20150716_031025

 

بعد از آن وارد محیط چت با شخص مورد نظر خواهید شد :

 

IMG_20150716_031033

 

ب) از طریق خود مسنجر :

 

لینک “http://telegram.me/Mobology” را در محیط چت تلگرام و یا مسنجرهای دیگر وارد کنید :

 

IMG_20150716_031022

 

در این قسمت گزینه ای به شکل زیر باز خواهد شد که شما میبایست نرم افزار “Telegram” را پیدا کرده و 2 بار آن را لمس کنید :

 

IMG_20150716_031028

 

بعد از آن وارد محیط چت با شخص مورد نظر خواهید شد :

 

IMG_20150716_031033

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
کاربران گرامی ، سلام ! ما موضوع خاصی را دنبال نمیکنیم ، هدف رضایت شماست . معتقدیم کاربری که لحظاتی از اوقات خود را در این وبلاگ سپری میکند ، قطعا باید به نتایج مطلوبی نیز دست پیدا کند ، به عبارتی وقتش تلف نشود ! پس خواهشمندیم در صورت هر گونه بروز مشکل در اجرای فایل های دانلودی یا باز کردن صفحات وبلاگ ، آن را به ما اطلاع دهید . هرگونه پیشنهاد و انتقادی هم به شرط عدم بی احترامی آزاد است . زنده باشید و سرفراز . Crt.Rozblog.Com CuteDownload.ir
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نرم افزار های مورد نیاز
    آمار سایت
  • کل مطالب : 636
  • کل نظرات : 337
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 1019
  • آی پی امروز : 256
  • آی پی دیروز : 204
  • بازدید امروز : 3,354
  • باردید دیروز : 4,550
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 10,467
  • بازدید ماه : 29,957
  • بازدید سال : 137,498
  • بازدید کلی : 1,698,318